Massima di vita

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Sunday, July 24, 2011

Pater Nembrot - Sequoia Seeds (2011)











Pater Nembrot - Sequoia Seeds (2011)

Go Down Records

Belli i Pater Nembrot, penso tra me e me. Ascolto il primo brano e dico: "cazzo, se sono tutti così c'è da divertirsi". Prodotti dalla Go Down i cesenati Giacomo Faedi (bass), Filippo Leonardi (vocals, guitar, synthesizer), Giulio Casoni (drums) fanno sobbalzare al primo ascolto. Invece, purtroppo, con lo scorrere dei brani ci si rende conto che così non è per tutti i pezzi. La sensazione è che la successione dei brani tolga omogeneità al platter. Dalla psychedelia al grunge, accenni stoner e sfumature metal nelle armonizzazioni per terze passando per varie imprecisioni che sinceramente sarebbe stato meglio eliminare in fase di editing. Sequoia segna, da una parte, il punto più tranquillo dell'album, e dall'altra una chiara svolta stilistica, a tratti troppo approssimativa. La successiva 'Once Were Mud' rimanda a certe cose dei Soundgarden lambiti da qualcosa doom. La chitarra non manca quasi mai di pasticciare in fase di frase/solo. Si torna ad atmosfere più soft con Awakening With Curiosity, la voce rimane quasi sempre dietro e sembra, ancora, un Chris Cornell questa volta non male. Ritmo più 'tirato' per Ratla Klim che, però, non lascia il segno. L'album si chiude con la psychedelica No Man's Land. Troppo confusionaria, pare priva di un senso logico. Il solo della chitarra non incide. Poi verso il minuto 7 si accende e regala qualcosa in più. Segue altro solo di chitarra che sembra uscito da un disco differente, il suono appartiene ad altro genere. Troppe cose sconnesse. Eppure qualche idea c'è. Peccato. Due pezzi sono troppo pochi per un disco. Eppure qualcosa c'è...


Pater Nembrot, nice, I think to myself. Listening to the first song and say "fuck, if they are all so good it will be a whole fun." Produced by Go Down Records the guys from Cesena Giacomo Faedi (bass), Filippo Leonardi (vocals, guitar, synthesizer), Giulio Casoni (drums) give me a start at the first listen. Instead, unfortunately, with the passage of the songs you realize that isn't it for all the songs. The feeling is that the sequence of tracks takes off homogeneity the platter. From psychedelia to grunge, stoner hints and metal nuances in the harmonization per thirds through various inaccuracies that sincerely would be better to eliminate during the editing process. Sequoia marks, on the one hand, the quietest point of the album, and the other a clear stylistic turn, sometimes too rough. The next 'Once Were Mud' refers to certain things of Soundagrden brushed by something doomy. The guitar almost never miss a mess during licks or solos. We return to softer atmospheres with Awakening With Curiosity, the voice remains almost always around and seems, again, this time a not bad Chris Cornell. A stronger feel for Ratla Klim which, however, does not leave a mark. The album closes with the psychedelic No Man's Land. Too confusing, seems without a logical sense. The guitar solo is not incisive. Then after the 7th minute the song lights on a bit and gives a little more. Followed by another guitar solo that seems to come from a different disc, the sound belongs to another genre. Too much unrelated things. Yet some ideas there. What a shame. Two pieces are too few for a good platter. There is something yet...

1 The Weaner
2 H.A.A.R.P.
3 Supercell
4 Three Gorges Damn'
5 The River
6 Sequoia
7 Once Were Mud
8 Awakening With Curiosity
9 Ratla Klim
10 No Man's Land


65/100


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