Massima di vita

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Thursday, September 1, 2011

Graveyard - Hisingen Blues (2011)



Graveyard - Hisingen Blues

Stranded     EKO 143
Nuclear Blast     NB 2716-8

Gli svedesi Graveyard approdano al loro secondo album  dopo l'omonimo del 2007. Joakim Nilsson (vocals, guitar), Rikard Edlund (bass), Axel Sjöberg (drums), Jonatan Ramm (guitar, 2007-present), Truls Mörck (guitar, vocals, 2006-07), Svala (guitar) sono di Göteborg (Hisingen è un suo quartiere) e vengono additati come una retro rock band. Cosa possiamo aspettarci ? Se amate le sonorità seventies questo è un disco da prendere assolutamente. Se invece siete paghi dei vostri già numerosi ascolti e non volete continuare ad ascoltare le solite cose, (senza rinnegare quelle che sono nei vostri scaffali) allora potete anche evitare di acquistarlo. Suoni da Fender + Marshall, non troppo distorti, che lasciano insomma spazio alle dinamiche del playing. A volte le chitarre - e la forma canzone - ricordano qualcosa del suono semi-distorto dei Witchcraft. A volte sembrano la logica - e migliore - continuazione dei Wolfmother. Ben registrato e - soprattutto - ben cantato. Che gli svedesi avessero un'estrema confidenza col rock era chiaro da tempo ma non vedo perché sempre con le solite cose. Conformarsi è semplice, il problema è prendere una strada propria con tutti i rischi del caso.

The Swedes Graveyard calling their self-titled second album after the epunimous of the 2007. Joakim Nilsson (vocals, guitar), Rikard Edlund (bass), Axel Sjöberg (Drums), Jonathan Ramm (Guitar, 2007-present), Truls Morck (guitar, vocals, 2006-07), Svala (guitar) are in Gothenburg (Hisingen is its neighborhood) and are pointed out as a retro rock band. What can we expect? If you love the sounds of seventies this is a very hard to take. If you are already a number of your pay and do not want to continue listening to hear the usual things (without rejecting those that are in your shelves) then you can also avoid buying it. The sounds is a usual mix of Fender + Marshall, not too distorted, leaving room for the dynamics of playing (rare nowadays). Sometimes the guitars - and the song form - are something reminiscent of the semi-distorted sound of Witchcraft. Sometimes they seem the logical - and better - continuation of Wolfmother. Well-recorded and - most importantly - well-sung. That the Swedes were familiar with the rock was extremely clear for some time but I do not see why always with the usual things. Comply is simple, the problem is to take his own way with all the risks involved.


Tracklist
1    Ain’t Fit to Live Here         3:06
2    No Good, Mr Holden         4:47
3    Hisingen Blues        4:13
4    Uncomfortably Numb         6:11
5    Buying Truth (Tack & Förlåt)         3:27
6    Longing         4:49
7    Ungrateful Are the Dead         3:10
8    RSS         3:49
9    The Siren         6:01
    Bonus Track        
10    Cooking Brew         4:06

65/100




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