Thrill Jockey
THRILL 298
Gli americani White Hills, dopo le ben 4 uscite del 2011, propongono il presente 'Frying on This Rock' con corredo di orrenda copertina. I White Hills consistono in Dave W. (guitars) and Ego Sensation (bass), Antronhy (batterista di Julian Cope) agli effetti e backing vocals nonché il loro batterista/turnista Nick Name.
Pronti...via, si parte con 'Pads of Light' (da qui la copertina ?) che rimanda immediatamente ad un incrocio tra Hawkwind e Monster Magnet prima maniera. Non male. 'Robot Stomp' rende veramente l'idea di qualcosa di robotico, di meccanico e circolare. Una nota/accordo he rimane imperterrita per quasi 12 minuti sovrastata, quando non li accompagni, da rumori ed effetti noise d'ogni sorta. Un esperimento da rivedere. 'You Dream You See' inizia con lo stesso accordo, nella stessa tonalità ma con voce e fuzz più sixties, wha usato 'a tempo' (leggi: sensa senso); tratti di Hawkwind e fuzz alla Stooges di Raw Power. Solo di chitarra da dimenticare. Interessante, invece, il prosieguo del pezzo che, dal minuto 2:40 circa si produce in un groove dove sparisce il fuzz e subentra un concetto space esasperato ma efficace. 'Song of Everything' porta con sé qualcosa di punk-hardcore (!) modellato da chitarre quasi space (solito fuzz sixties) che finiscono ben presto in un groove di basso da cantina del nonno. Dal minuto 3:00 si torna in ambienti molto più rilassati con synth, effetti e voci di sottofondo che sembrano messe a caso. Dal minuto 8:00 circa tornano le chitarre col fuzz. Chiude 'I Write a Thousand Letters (Pulp on Bone)' con synth rilassati (suoni anni '80), la batteria ripete lo stesso fill per secoli, la chitarra ricorda Makoto Kawabata quando perde i sensi... e così sino alla fine. Un album senza capo né coda, qualche idea sparsa, mal suonato.
The americans White Hills, after 4 album from 2011, propose this 'Frying on This Rock' accompanied by his horrible cover. The White Hills consist of Dave W. (guitars) and Ego Sensation (bass), Antronhy (drummer Julian Cope) effects and backing vocals, and their live/studio drummer Nick Name.
Ready ... off you go with 'Pads of Light' (hence the cover?) Which leads immediately to a cross between Hawkwind and Monster Magnet first manner. Not bad. 'Stomp Robot' really makes the idea of something robotic, mechanical and circular. A note/chord remains undeterred and dominating for nearly 12 minutes, when not accompanied by sound effects and all sorts of noise. An experiment to review. 'You Dream You See' begins with the same agreement, but in the same tone and voice over sixties fuzz, on time wha (read: nonsensical); stretches of Hawkwind and the fuzz of Raw Power Stooges. Guitar solo to forget. Interestingly, however, the rest of the piece that produces from approximately 2:40 minutes in a groove where the fuzz disappears and is replaced by a space concept exasperated but effective. 'Song of Everything' brings some punk-hardcore (!) mood with modeled guitars almost space (usually sixties fuzz) added that end up soon in a groove down to the cellar of his grandfather. From the minute 3:00 we are back in a much more relaxed environment with synths, effects and background vocals that seem a random set. From about 8:00 minute you are back with fuzz guitars. Closes the platter 'I Write Letters Thousand (Pulp on Bone)' with relaxed synth (80 sound), the battery repeats the same fill for centuries, the guitar reminds Makoto Kawabata when he lost consciousness ... and so up to the end. An album with no rhyme or reason, any ideas scattered, poorly played.
Tracklist
1 Pads of Light
2 Robot Stomp
3 You Dream You See
4 Song of Everything
5 I Write a Thousand Letters (Pulp on Bone)
50/100
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